štvrtok 11. decembra 2014

Nechajte si poradiť - špatne alebo vôbec

Dnes, keď všetci pobehujete po obchodných centrách, chce sa mi s vami rozprávať o profesionalite a ľudskom prístupe predavačov. Nemusíte byť nijakým extra milovníkom módy na to, aby ste súhlasili s banálnym princípom nakupovania: Ja vám tu nechávam svoje peniaze, tak sa podľa toho ku mne správajte. 

Tak napríklad - viaceré značky nás, dámy, z času načas zvolávajú nechať si poradiť vo výbere podprsenky. Vyskúšala som to.
  • V prvom prípade som predavačke musela povedať veľkosť, ktorú asi nosím (keby som to vedela, tak si nenechám predsa radiť), načo mi následne doniesla niekoľko typov z danej veľkosti na vyskúšanie. Tu sa poradenstvo skončilo.
  • V druhom prípade som zaznamenala náznak snahy, no ťažko budete radiť, keď nemáte šajnu o tom, čo máte radiť. Pani ma cez tri vrstvy oblečenia bajočko zmerala krajčírskym metrom, v tabuľke naštudovala veľkosť a víťazoslávne ma zaviedla k desiatke podprseniek, z ktorých si môžem vybrať. 
... alebo neviem, či poznáte stav, keď prídete do obchodu a predavačka telefonuje a telefonuje...a telefonuje až pokým obchod neopustíte.

... alebo keď vstúpite do snobského butiku v oblečení, ktoré nie je "od nich" a pani s vrstvou cementu na tvári najčastejšie v niečom s leoparďou potlačou si vás povrchne premeria a počujete ako v duchu hovorí: " A VON, TY CHUDÁK!"

... alebo keď sa neviete rozhodnúť, či tie T-strap sandále sú vhodné na vašu bacuľatú nôžku a vtom sa zjaví predavačka, ktorá vás utvrdzuje v tom, že vám robia krásnu nohu.

... alebo keď si kupujete oblek za 90 eur, ktorý je znehodnotený uložením na nesprávnom vešiaku a predavačka vám povie, že je to oblek LEN za 90 eur, tak berte alebo nechajte tak.

A prečo to takto funguje? Pretože to obchodníkom tolerujete.
Sťažujte sa, keď nie ste spokojní. Proste o vysvetlenie, prečo by ste si mali kúpiť to, čo sa vám snažia nanútiť. Nenechajte sa donútiť k nákupu vecí, v ktorých sa necítite dobre. V obchodoch, kde stojí bavlnené tričko nad 30 eur si žiadajte profesionálne poradenstvo stylistu. Učte sa byť zákazník, ktorý je pán.

Na druhej strane okomentujte profesionálny prístup predavača a kľudne si zavolajte šéfa, ktorý má personál hodný uznania. Ak sa to dobré nechváli, má tendenciu vyprchať.


Snáď by všetkým predavačom zahaleným rúškom rôznorodých hodností ako sales manager, store manager, senior manager alebo asistent predaja pomohlo naštudovať si základy Baťovej filozofie predaja.

Ja všetkým tým ochotným aj tým, ktorí ešte nepochopili zmysel svojej práce, s láskou venujem jedno inšpiračné video.




Lubica - Lubitsa Styling








zdroj: 1.slovenská škola spoločenskej etikety a protokolu